Fotocolectania proposa la mostra ‘Estructures d’identitat. The Walther Collection’, una exposició que convida a reflexionar sobre l’evolució del retrat fotogràfic, a través de 200 instantànies.

El retrat havia estat un gènere de pes en la pintura, que es va democratitzar enormement amb l’arribada de la fotografia. Tothom podia fer-se un retrat. La mostra s’inicia precisament a l’època dels inicis de la fotografia, al anys 60 del segle XIX, amb retrats de fotògrafs anònims.

Arriba fins als nostres dies amb un tipus de retrat més artístic i reflexiu. A més de mostrar l’evolució històrica del retrat, ‘Estructures d’identitat’ fa també un apropament al retratista des d’ aspectes com els d’identitat, gènere i estatus social.

The Walther Collection

Al costat de retrats de l’Alemanya dels anys 20 del segle passat, en els quals el fotògraf August Sander denota la classe social o professional, trobem imatges del malià Seyodu Keïta, fetes a la Bamako tardo-colonial, quan la burgesia de ciutat es reafirmava. 

La figura més rellevant de l’exposició és segurament el nord-americà Richard Avedon. És seva una sèrie de retrats de l’elit político-econòmica dels Estats Units al 1976, un encàrrec de la revista Rollig Stone. La Walther Collection és una fundació impulsada per Arthur Walther que col·lecciona, investiga i exhibeix fotografia. El seus focus d’atenció són la cultura i l’art fotogràfic d’Àfrica i Àsia, que posa en relació amb la cultura occidental.