La Mercè va superant etapes cap al gran final de diumenge. En la recta final de la gran festa de Barcelona, el Parc dels Auditoris del Fòrum acull la programació de circ, que tindrà lloc al llarg d’aquest cap de setmana.

Canvi d’escenari

Aquest 2025, la Mercè ha traslladat les activitats circenses des del Castell de Montjuïc, que està en obres, fins al Fòrum. En aquesta nova ubicació, s’ha pogut assistir a algunes de les propostes més rellevants del circ contemporani europeu. “És un espectacle que ens agrada molt perquè és molt ampli. Però el Castell de Montjuïc està molt consolidat i ens agradaria mantenir-lo també. Poden conviure els dos espais”.

Entre els espectacles que passen pel Fòrum hi ha The Genesis, de la companyia Copenhaguen Collective, en què dinou acròbates reivindiquen la compassió i la comunitat en temps de divisió i manca d’empatia. Un espectacle a l’escenari principal del Fòrum, el Parc del Circ. Amb 17 acròbates de diverses procedències i disciplines, el muntatge que ha enganxat el públic des del minut zero en l’actuació del dissabte.

En d’altres espais es pot gaudir d’espectacles més intimistes, com El vent de l’oest, un western aeri a càrrec de la companyia francesa Les p’tits bras. Es tracta d’un espectacle humorístic que recrea l’antic oest nord-americà amb tots els seus tòpics, barrejant música en viu i acrobàcies. També es pot veure un bosc urbà ideat pels anglesos Motionhouse o la doma de cavalls a través dels ulls del madrileny Nacho Flores. L’estudi barceloní Queralt Suau és present amb la instal·lació Veus del vent.

Mercè

El Mercè Arts de Carrer, en plena forma

Les activitats del Parc dels Auditoris del Fòrum formen part de la programació del Mercè Arts de Carrer (MAC), un dels plats forts de la programació cultural d’aquests dies. Més de vuitanta espectacles repartits per tot Barcelona, amb la diversitat com a principal bandera, i que inclouen dansa, teatre, instal·lacions i tallers, entre d’altres. Tot plegat, en una selecció eclèctica en què no falten companyies i activitats de Manchester, la ciutat convidada de la Mercè 2025.