La sorra de la platja del Somorrostro cobreix parcialment l'escenari del Grec durant dos dies. Si a 'Somorrostro', el muntatge anterior de María Rovira i Trànsit Dansa, dominava encara el llenguatge musical contemporani, a 'Ballant a la sorra', la banda sonora, servida en directe per un grup liderat pel guitarrista Chicuelo, que n'és l'autor, és gairebé sempre 100% flamenca. Això ha exigit els ballarins de la companyia, acostumats a no seguir pautes rítmiques tan tancades com les del flamenc, un treball suplementari. MARIA ROVIRA, coreògrafa "Hem fet classes de flamenc cada dia, per tenir una actitud. Si més no per als ritmes. Per saber també quan els músics parlen: 'ara de seguiriyas pasaremos a solea'...I totes aquestes coses que a tu et sonen però que després, realment, les has d'entendre. Per ballar les has d'entendre." Amb la dramaturga Victòria Spunzberg, Maria Rovira ha concebut quatre grans quadres que corresponen a quatre moments biogràfics de Carmen Amaya: l'absència de la bailaora en el present, la infantesa al Somorrostro, les gires per Amèrica i la sobtada mort el 1963, quan acabava de rodar 'Los Tarantos', de Rovira Veleta. Convidada per Trànsit, Cristina Chacón, hi té un paper rellevant: el d'apropar al públic la Carmen Amaya més temperamental. Tots els ballarins, però, evoquen en conjunt la figura de la bailaora, com en aquesta escena en la qual es converteixen en la seva bata de cua. L' homenatge a Carmen Amaya es representa només dos dies a l'amfiteatre de Montjuic, però seguirà després fent temporada d'estiu al Teatre Romea del 9 d'agost al 2 de setembre.

Aquest cop s’ha endinsat encara més en el llenguatge del flamenc gràcies a la col·laboració de Juan Gómez Chicuelo, autor de la música i líder del conjunt, que toca en directe.