El festival proporcionarà, en aquesta edició, una oferta cultural que anirà més enllà de la música. Per aquest motiu, tindrà diferents espais perquè el públic que acudeixi al Fòrum -no més de 50.000 persones diàries- gaudeixi de l’art, la moda, la gastronomia i la tecnologia. Hi haurà altres activitats d’oci com per exemple una àrea de “gamers” i un joc de realitat augmentada que permetrà caçar dracs de Gaudí. En aquesta edició, es vol mostrar la importància de cuidar el medi ambient i es converteix en el primer festival de l’estat que reparteix gots biodegradables. Però també es busca reivindicar la lluita contra les agressions i els assetjaments sexuals, i és per això que el Cruïlla s’adherirà a la campanya “No callem”.

Els organitzadors del festival han anunciat també un acord amb institucions culturals de Barcelona i amb el Liceu perquè els assistents puguin veure l’òpera ‘La favorite’ al gran teatre per un preu de 50 euros.

El Cruïlla estrena marca pròpia

L’espai estarà distribuït en forma d’arxipèlag, combinant els diversos escenaris amb zones d’oci, restaurants o comerços amb la marca pròpia del Cruïlla, que s’estrena en aquesta edició. S’oferirà, a més, als assistents la possibilitat d’enviar les compres a casa uns dies després del festival.

La programació inclourà les actuacions de Fatoumata Diawara, Camille, Seasick Steve, Bomba Estéreo, Soja i Gilberto Gil, un artista que celebrarà els 40 anys del disc ‘Refavela’ acompanyat a l’escenari per Bem Gil, Chiara Civello, Mayra Andrade i Mestrinho. El Cruïlla, que s’allargarà tres dies i tindrà lloc el 12, 13 i 14 de juliol, inclourà dues propostes extramusicals amb ‘Dreams’, un muntatge de La Fura dels Baus, i l’Aquelarre de Cervera.