DocsBarcelona 2025 s'expandeix amb una dotzena d'activitats obertes al públic | documental, festival, pel·lícules
Font: DocsBarcelona
Imatge de l'autor/a
Redacció
Escolta aquesta notícia

El festival de cinema documental DocsBarcelona 2025 expandirà la seva programació amb 12 activitats obertes al públic dissenyades per aprofundir en els processos de creació d’alguns documentals i els temes que tracten a la pantalla. Entre els participants en les conferències hi ha l’antropòleg Manuel Delgado i els col·lectius Jokkoo Collective i cantdefine.me.

Les activitats tindran lloc al CCCB i Casa Montjuïc en el marc de la 28a edició del DocsBarcelona, que se celebrarà del 8 al 18 de maig. La projecció de Monk in pieces, el 16 de maig a les 20.30 h a Casa Montjuïc, anirà seguida d’un concert de Clara Aguilar, compositora, multiinstrumentista, intèrpret i autora de paisatges sonors que barregen l’electrònica amb arranjaments orquestrals.

Xerrades obertes

L’11 de maig a les 18 h, a l’Auditori del CCCB, la projecció de Khartoum anirà acompanyada d’una conversa entre el productor del film, Talal Afifi, i els col·lectius artístics Jokkoo Collective i cantdefine.me, per reflexionar sobre el rol del cinema com a forma de resistència.

Després de la projecció de Yalla Parkour, el 14 de maig també al CCCB, Ahmed Matar, protagonista del film, i Natàlia Abu-Sharar, presidenta de la Comunitat Palestina de Catalunya, conversaran sobre el valor de l’art, la comunitat i la identitat compartida. A més, debatran la importància de generar històries col·lectives que facin d’altaveu de la resistència de pobles com el palestí davant la violència.

Conferència inaugural

A més de la vintena d’activitats programades per als professionals, la conferència inaugural de DocsBarcelona Industry 2025 serà oberta al públic. Sota el leitmotiv Nobody Cares About The Truth, l’antropòleg Manuel Delgado oferirà una classe magistral el 13 de maig a les 19.30 h al Teatre del CCCB.

El mateix dia, a les 18 h, el DTalk Filming Intimacy: Navigating Friendship in Documentary se centrarà en com rodar un documental des de la intimitat de l’amistat, i els dilemes ètics, reptes i oportunitats que això comporta. Mentre que el 14 de maig, el director de la sèrie documental Punt de no retorn, Raul Gallego, parlarà del seu procés de creació amb els periodistes Etienne Huver i Mònica Terribas.

DocsBarcelona 2025 s'expandeix amb una dotzena d'activitats obertes al públic | documental, festival, pel·lícules
Font: DocsBarcelona

37 col·loquis

DocsBarcelona proposa enguany 37 col·loquis que acompanyaran les projeccions a les sales, especialment pensats per enfortir els vincles amb talents emergents del cinema documental local i la comunitat internacional del festival. Els cineastes Alex Sardà, Laura Sisteró, Macià Florit, Manel Raga, Anna Cornudella, Patricia Franquesa, Alba Bresolí i Ferran Romeu moderaran els debats de les sessions de la Secció Oficial.