La ballarina i coreògrafa d'Increpación Danza Montse Sánchez assaja a la sala Pina Bausch del Mercat de les Flors un solo que agermana elements del flamenc amb el llenguatge de la dansa contemporània. Eva Yerbabuena va presentar ahir un altre solo a la Maria Aurèlia Capmany. La granadina l'ha titulat 'Ay!', la primera paraula que va dir la seva segona filla. Un espectacle sobri, però de gran força que va posar Londres dempeus en l'estrena mundial. Un dels trets del Ciutat Flamenco d'enguany és un marcat accent femení, per la coincidència amb l'any del centenari del naixement de Carmen Amaya, que ja s'acaba. FRANCESC CASADESÚS, codirectors del certamen "Hem traduït això, hem traduït Carmen Amaya... la traducció seria: 'dona amb força, dona amb personalitat'. I hem buscat dins del panorama del flamenc, o també de la dansa contemporània, quines dones, quins noms hi podia haver que tinguessin una personalitat forta, singular i diferent." A més d'espectacles, el certamen proposa també una exposició inèdita amb l'obra pictòrica del mític Vicente Escudero, un bailaor que sentia la necessitat de pintar el ball abans o després d'executar-lo, molt influït per Picasso, Miró i Joan Gris. Esperanza Fernández amb Pastora Galván, Sol Picó o Maruja Garrido, són algunes de les dones amb força i personalitat d'aquest Ciutat Flamenco que ret un petit homenatge a Carmen Amaya.
