Ester Formosa va tornar a ser la Canyí, un personatge, una màscara que va inventar-li a mida Joan Casas el 1989. Amb aquella cupletista va fer gira, durant anys, per tot l'estat. Ahir la Canyí va cantar tonades molt populars al Paral·lel dels anys 20 com 'La baldirona' o el 'Foxtrot de l'ombrel·la'. Però el cuplet que més ha perdurat en el temps és, segurament, aquest: La música de 'La marieta de l'ull viu' la va signar Càndida Pérez. En la dramatúrgia de l'espectacle la Canyí viatja amb ella a Nàpols, on un empresari les vol presentar en societat. El repertori va fer en aquest punt, l'esperada incursió napolitana en les "machiette", que és com s'anomenaven els cuplets a la ciutat italiana. ESTER FORMOSA, cantant "El Nico, que és el que ha fet els arranjaments del concert, el trompetista, ha viscut a Nàpols molts anys. Llavors, tot aquest material el coneix molt bé." Al duet Elva Lutza s'hi va sumar al final un altre amic i col·laborador: Adolfo Osta. Dues gravacions té en projecte Ester Fomosa, una amb Adolfo Osta i l'altra amb el duet Elva Lutza, precisament per enregistrar aquest repertori: 'Del Paral·lel a Nàpols'.