Imatge de l'autor/a
Víctor Giralt Jonama
Escolta aquesta notícia

En la secció d’arts escèniques del betevé directe, la periodista Clara Narvión ha convidat Àlex Serrano i Magda Puig Torres de les companyies Agrupación Señor Serrano i La Mula. Ambdues presenten muntatges amb certs paral·lelisme al Grec 2025: Història de l’amor (Teatre Lliure de Gràcia, del 18 al 20 de juliol) i Manual per a éssers vius (Teatre del CCCB, 17 i 18 de juliol).

I és que es tracta de dues propostes escèniques allunyades del teatre de text, eminentment visuals i sense o pràcticament sense intèrprets. “Encara domina el teatre tradicional, però potser últimament estan sorgint més maneres de narrar. El teatre no té perquè ser textual“, afirma Àlex Serrano. Història de l’amor és una peça per a una sola intèrpret, Anna Pérez Moya, que fa un recorregut històric al voltant del concepte d’amor per analitzar com ha estat emmarcat de diferents maneres al llarg de la història.

Teatre sense intèrprets

Manual per a éssers vius, al seu torn, és una peça de teatre visual sense intèrprets que reflexiona sobre el llenguatge, les paraules i els relats als quals estem sotmesos. “És una màquina teatral analògica de títols i subtítols que parla directament a l’espectador”, detalla Magda Puig.

En tots dos casos es tracta de peces de petit mitjà format, en el cas del muntatge de La Mula per un tema pressupostari, en el cas de Sr. Serrano per un tema d’explotació. “Som una companyia que gira internacionalment i volíem una peça fàcil de dur de gira. Nosaltres explotem els espectacles entre quatre i set anys”, explica l’Àlex Serrano. L’espectacle no tornarà a la cartellera barcelonina, mentre que sí ho farà el de La Mula, al desembre, en una sala encara per concretar.