Imatge de l'autor/a
Neus Valls
Imatge de l'autor/a
Pablo Mena
Escolta aquesta notícia

La Escocesa ha organitzat aquest dissabte una jornada de portes obertes als tallers dels artistes residents per donar a conèixer la seva feina i obra. L’antic recinte fabril és un centre municipal que es troba en plena transformació. En funcionament hi ha les residències artístiques i de producció d’art contemporani, gestionades de forma col·lectiva a través d’associacions on hi ha 28 tallers d’artistes que hi estudien i resideixen. Una desena d’aquests han obert portes a un centenar de visitants.

Enguany, la jornada s’ha centrat en la interacció entre visitants i artistes, obertes a respondre les preguntes i dubtes dels interessats en les obres exposades. A la fàbrica, especialitzada en les arts visuals, s’han exposat teixits, escultures, pintura, ceràmica i altres elements. El tram final de la jornada inclou una festa des de les 19 h i fins a la 1.30 h, en què també hi ha sessions de punxadiscos.

la escocesa

Recta final de la renovació

Tot i que la fàbrica de creació està en funcionament, La Escocesa s’està renovant. Ara es troba en la fase final d’obres i l’Ajuntament de Barcelona preveu que estigui en ple funcionament el 2029. Hi haurà tres eixos principals entre els serveis que es dividiran en les set naus que s’estan transformant: l’economia, les cures i la cultura.

El projecte municipal per a l’espai de La Escocesa renovarà 11.528 metres quadrats, amb una inversió mínima de 51,8 milions d’euros. D’aquesta xifra, 27,2 milions d’euros seran aportats per l’Ajuntament de Barcelona, que disposa de la col·laboració d’administracions públiques, el sector cultural, el tercer sector i el món empresarial per a la transformació de l’antic recinte.

la escocesa

S’hi construiran habitatges assistits per a persones amb discapacitat i l’objectiu és crear-hi el Barcelona Foodlab, un centre d’incubació i recerca en l’àmbit de la tecnologia alimentària. A més, una de les naus serà un pol d’economia social i solidària.