Els càlculs dels responsables del certamen apunten que aquest any “hi ha un 40 % més de superfície expositiva i estands“, explica el director del Saló del Manga, Carles Santamaria, i també que se superaran els 140.000 visitants. De fet, matisa que en aquest saló hi ha “un salt qualitatiu, amb tallers interactius per a youtubers, tallers de videojocs i tallers d’animació“, a banda d’espais reservats per a la cultura japonesa amb demostracions gastronòmiques.
Un dels al·licients d’enguany és la presència de la il·lustradora del cartell de la 22ena edició: Belén Ortega. És de les poques dibuixants de l’estat que professionalment s’hi dedica, i explica que “a Espanya costa més guanyar-s’hi la vida, jo ho faig en el mercat francòfon belga, després que unes il·lustracions encarregades per l’equip del pilot Marc Màrquez m’obrissin la porta”. Ortega detalla que en la seva mostra es poden observar “uns inicis molt marcats pel manga, i una evolució que s’acosta més als gustos europeus”.
La tradició de venir disfressats
Però pensar en el Saló del Manga és pensar també en com el viuen els milers visitants. Persones disfressades de tots els personatges imaginables dels còmics manga o de l’anime se citen religiosament aquí. Un dels favorits ha estat el protagonista de la saga Pokémon, Pikachu. Molts han triat la disfressa groga d’aquest personatge nascut de les històries dels joves caçadors i entrenadors que aquest 2016 compleix 20 anys.
Per celebrar aquest aniversari, els seus creadors Hidenori Kusaka i Satoshi Yamamoto, han vingut a Barcelona. Han presentat algunes de les novetats editorials a Norma Còmics i han signat exemplars al Saló. Els assistents a la fira han pogut també provar els jocs de Pokémon que encara no han sortit al mercat i que es preveu seran un èxit, després de la febre de Pokémon Go per a mòbils.
Un saló per a totes les edats
Molts amants del manga es troben físicament a Barcelona, i altres vénen al certamen justament per conèixer altres persones amb gustos similars. Per a molts dels visitants, aquesta “és una cita ineludible; el saló l’esperem tot l’any“. I és que després de vint-i-dues edicions, els organitzadors del Saló del Manga recorden que “el públic ja no és només jove, sinó que creix la franja d’edat d’entre els 18 i 35 anys” perquè molts dels visitants “més grans” són els que “van créixer amb el manga o l’anime en còmics i a la televisió”.