L'In-Edit ha pogut fins i tot capejar dues edicions enterbolides per la crisi i l'apujada de l'IVA. Dues línies de programació convergents en el rigor qualitatiu ho han fet possible. D'una banda hi ha els grans títols de l'any amb documentals sobre estrelles, com Nick Cave, el raper Nas o Johnny Winter; de l'altra, aquelles pel·lícules que en comptes d'alimentar la mitomania enfoquen realitats musicals amagades. Un dels imperdibles, segons la direcció, és la cinta 'Mateo', sobre un mariachi ianqui que es guanya la vida tocant en bars de Cuba. CRISTIAN PASCUAL, director del festival "Una història musical bona, interessant, però amb un guió, amb una intenció i amb una mirada, la visió del director. Aquesta barreja és la que fa que la pel·lícula petita creixi. És la que fa que 'Mateo' sigui un dels 'highlights' d'aquesta edició. I que diguem: ei, aneu a veure 'Mateo', perquè aquí passa alguna cosa." L'In-Edit vol ser també un festival on passin coses. Cada any intenta incrementar els convidats... i ja no només són realitzadors, també protagonistes dels documentals com 'Spandau Ballet'. CRISTIAN PASCUAL, director del festival "T'has fet un nom... I ara, de sobte, et diuen que Spandau Ballet es senten privilegiats perquè un festival com l'In-Edit els convidi a Barcelona." Hi ha activitats professionals i algun concert acompanyant projeccions, però la novetat d'enguany és In-Edit Ràdio, que entre d'altres coses, emet els col·loquis posteriors a les projeccions.

La dotzena edició del festival In-edit ha començat amb força. A més de la sessió inaugural amb la projecció del documental dedicat a Pulp, s’han esgotat ja les entrades per al documental de Nick Cave, que es projecta dos dies. També estan a punt de fer-ho el de Freddie Mercury i el del nigerià Fela Kuti.

A moltes de les projeccions hi ha haurà els realitzadors i, fins i tot, alguns dels protagonistes dels documentals. També hi ha activitats professionals i algun concert acompanyant projeccions, però la novetat d’enguany és In-edit Ràdio, que entre d’altres coses, emet els col·loquis posteriors a les projeccions.