
La manca de públic obliga a clausurar un altre cinema històric de la ciutat. Després de 64 anys de cinema, els Alexandra tancaran el 19 de desembre. Dos dies abans, la sala tornarà a projectar ‘Niñera moderna’, la primera pel·lícula que es va poder veure a la gran pantalla de la rambla de Catalunya el 1949. Una manera molt cinèfila d’acomiadar-se dels espectadors.
El Col·legi de Directors i Directores de Cinema de Catalunya va donar la notícia a través de les xarxes socials. Els usuaris també han aprofitat aquesta via per recordar els films que hi van veure i dedicar un comiat de 140 caràcters al cinema.
Al cine Alexandra recordo haber vist El Imperio Contrataca. Una llàstima. Tots som una mica culpables del seu tancament.
— sanfreebird (@sanfreebird72) December 12, 2013
Sus ruinosos y miserables últimos años de decadencia no me impiden llorar por el cierre del Alexandra/Alexis y todo el cine que allí vi… — Fausto Fernández (@faustianovich) December 11, 2013
També s’hi han pogut llegir les primeres pistes de quin serà el substitut del cinema.
Això del cine #alexandra . Será un súper. L’operació està tancada des de principis de novembre — Albert Balanzà (@albertbalanza) December 11, 2013
L’Alexandra és el cinquè cinema de la ciutat que tanca en els darrers dos anys. El darrer cas va ser el dels cinemes Lauren Gràcia, que es va acomiadar dels cinèfils el mes d’agost passat. Aquest mateix any també va apagar el projector una de les sales històriques de Barcelona, el cinema Urgell. La manca d’espectadors també va tombar econòmicament els Renoir Les Corts, que van tancar el 2012. El primer afectat pel degoteig de cinemes que baixen la persiana va ser una altra sala del grup Lauren, la de Sant Andreu.
A l’altre costat de la balança, hi ha les noves incorporacions a la cartellera barcelonina. El Zumzumeig Cinema va obrir portes a l’octubre al barri d’Hostafrancs. Han optat per programar cinema d’autor independent i documentals. Un dia després que els cinemes Alexandra tanquin, s’inaugurarà un multisales especialitzat en films en versió original, el Balmes Multicines. De fet, ja s’han esgotat les entrades per al primer dia.