Tres bojos d'un sanatori que ha quedat sense direcció. Una oportunitat efímera per agafar les fràgils regnes del seu destí abans no arribi un nou mandatari. Són els protagonistes d'un joc escènic de Zaranda Teatro, segell d'independència estètica des de fa més de 30 anys. D'aquesta companyia, que treballa de forma artesanal, amb implicació màxima de l'autor Eusebio Calonge en altres processos de la posada en escena, es diu que actualitza l'herència molt ibèrica, de l'esperpent. A 'Futuros difuntos' s'hi ressegueixen algunes constants de Zaranda, com les repeticions de frases o els poderosos retaules visuals que congelen adés i ara l'acció per accentuar el drama. EUSEBIO CALONGE, autor "Como en los autos, pues bueno, el argumento siempre tiene un asunto y el asunto se expresa siempre en metáforas, en imágenes, en algo que no es simplemente lo que se habla sino el silencio de lo que se hace." Des que el Mercat de les Flors va reorientar la seva programació cap a les arts del moviment escassegen una mica les visites de companyies espanyoles de prestigi com aquesta, per això és una bona notícia que Àlex Rigola s'hagi tret del barret un díptic andalús per a la present setmana. I és que no deixa de sorprendre que Zaranda Teatro hagi estat més vegades a Toulouse o a Nova York, que a Barcelona.

Considerats hereus de l’esperpent, els andalusos presenten en doble sessió ‘Futuros difuntos’, peça protagonitzada per tres interns d’un sanatori mental.