El 080 Barcelona Fashion Showroom va néixer fa un any, durant l’edició de febrer del 2016, per reforçar el caràcter comercial de la passarel·la. Des de llavors, el Consorci de Comerç, Artesania i Moda de la Generalitat encarrega al Clúster Català de la Moda (MODACC) la cerca i invitació de compradors d’arreu del món, com també la selecció de marques catalanes, per afavorir la projecció internacional del certamen i donar-los oportunitats d’expansió.

Segons Susana Barasoain, directora de projectes de MODACC, la internacionalització de les firmes locals és la base per “aconseguir molta més facturació, que al final és el que tots els dissenyadors busquen”. De fet, això és precisament el que busca la marca Mescalino. Adrià Lloret, responsable de màrqueting de la firma, explica que el “showroom” els permet entrar en contacte amb mercats consolidats i estables d’altres països i així “poder créixer mitjançant l’exportació”.

El 080 Barcelona Fashion Showroom celebra enguany la tercera edició. El conseller d’Empresa i Coneixement, Jordi Baiget, n’ha fet la inauguració oficial aquest dimecres al matí, i ha anunciat que la Generalitat liderarà una missió empresarial de moda a Mèxic per donar a conèixer aquesta gran cita de la moda al mercat mexicà el  mes de març. Baiget ha explicat que es tracta d’una acció promocional liderada des del govern català i que compta amb la col·laboració de Fira de Barcelona i el Clúster Català de la Moda.