La directora i escenògrafa teatral Marta Pazos estrena El público, l’obra surrealista de Federico García Lorca, el dia 15 de gener al Teatre Lliure de Montjuïc. L’especialista en teatre, Nil Martín, explica al betevé directe que l’obra de Lorca “entra en la categoria de teatre impossible de l’autor, aquelles peces que un cop llegides semblen impossibles de representar”.

Malgrat això, Marta Pazos s’ha atrevit a adaptar l’obra de Lorca a l’escenari, interpretada per la Comedia Nacional de Montevideo, a partir d’una versió del dramaturg i director uruguaià Gabriel Calderón. Desprès de dirigir altres peces de Lorca, Marta Pazos ha assegurat que “desitjava fer El público, és un espectacle profund que com a artista et compromets a fer un viatge minuciós i personal“.

Lorca despullat

Marta Pazos recorda que El público, escrita l’any 1930, “no es va representar en el seu moment, ja que és un text molt avantguardista i el context de llavors impedia adaptar-la als escenaris”. La directora considera que l’obra “trenca les cadenes, és un text de profund compromís amb la vida, l’art i l’amor, amb el qual Lorca es despulla per complet”.

Estètica i color

L’escenografia és rotunda i colorista, fonamental per la dramatúrgia de l’obra. Marta Pazos, que és l’autora també del disseny de l’espai escènic, ha experimentat amb les proporcions i els colors de l’escenari. La directora explica que “molts cops canvia la grandària de les parets, que es fan més grans o més estretes. El mateix Lorca ho marca així, ja que els personatges van entrant en escena en diferents estadis cap a un viatge a la profunditat”.

Comparteix a: