Als 67 anys, Brian Eno segueix en actiu fent la seva música i produint artistes supervendes com Coldplay, però també aportant el seu coneixement i reflexions sobre tecnologia, art, ciència i cultura. El britànic encapçala una àmplia programació, en què també destaquen una sèrie de conferències sobre l’evolució de la recomanació musical en els entorns digitals.

Per primera vegada, Spotify, una de les principals plataformes de música en “streaming”, explicarà les seves línies d’investigació en la matèria. A més, el cap de programació de la BBC Radio 2 i de la BBC 6 Music, Jeff Smith, parlarà sobre el paper de la ràdio en l’era dels algoritmes, i la directora d’investigació sobre “big data” de Microsoft Research, Kate Crawford, reflexionarà sobre l’ús que les plataformes de continguts audiovisuals fan de les dades dels usuaris.

El Sónar+D també tractarà sobre les dades com a motor de creació artística, a través de l’experiència de Google Data Arts, un equip de programadors que han creat, per exemple, escultures lumíniques de gran format. També hi estaran presents grans institucions científiques com el CERN, l’Organització Europea per a la Investigació Nuclear, que té un programa de residències artístiques i el major observatori astronòmic mundial, Alma, que investiga sobre el so de l’univers. A tot això, no hi faltaran conferències a càrrec d’alguns dels artistes que faran concerts al festival, com Jean Michel Jarre i Richie Hawtin.

El Sónar+D tindrà tota mena d’activitats, tallers i demostracions i un parell d’espais per a la participació de “start-ups” que busquen finançament i per a empreses tecnològiques i culturals i centres d’investigació que vulguin mostrar els seus projectes. El termini per inscriure-s’hi s’acabarà el pròxim 15 d’abril.