El reclam és indiscutible: Picasso i Dalí junts en una sola mostra. Un mes i mig després de la inauguració, aquesta exposició s'ha convertit en l'actriu principal de la temporada. La bona acollida ha estat doble, tant per als turistes com per als barcelonins. JORGE MÉNDEZ "Es la oportunidad de conocer dos pintores tan importantes." XÈNIA LLUCH "M'ha impressionat molt perquè no sabia que hi havia tanta relació entre Dalí i Picasso." CLOE MARTÍN "Sí, jo la recomanaria. És cultura i sempre està bé venir a veure-ho i interessar-se una mica." La mostra s'ha programat fins al 28 de juny. Amb la impossibilitat de prorrogar-la i l'interès que ha suscitat, el museu ha decidit ampliar-ne l'horari. Divendres i dissabtes es podrà visitar fins a dos quarts de deu del vespre. El museu també obre tota la col·lecció els dijous en aquest mateix horari durant tot l'any. DEIRDRE HAUGHEY, responsable de Públics del Museu Picasso "Molts caps de setmana que és quan ve el públic local a visitar el museu, s'exhaureixen les entrades abans de les set de la tarda, a les 4 o 5 de la tarda. Per aquesta raó ampliem la jornada divendres i dissabtes perquè és quan la gent té més temps lliure i així oferir la possibilitat de veure la mostra." Des del museu recomanen als barcelonins que adquireixin les entrades per Internet per estalviar-se les cues, però sobretot per assegurar-se que no s'han esgotat. De fet, la venda en línia no para de créixer. Actualment el 28% dels visitants del Picasso han comprat l'entrada per Internet.

L’exposició es va inaugurar el 19 de març passat i, un mes i mig més tard, s’ha convertit en el principal atractiu de la temporada. És per això que des del Museu Picasso s’ha apostat per ampliar-ne els horaris de visites: a partir d’ara, i fins al final de l’exposició, es podrà visitar la mostra els divendres i dissabtes fins a dos quarts de 10 de la nit. A més, tal com estava programat fins ara, els dijous el museu també es manté obert fins a dos quarts de deu, i permet l’entrada a totes les exposicions.

Aquesta decisió respon, d’una banda, al gran interès que ha suscitat l’exposició, però també es tracta d’una mesura que pretén incentivar l’assistència de públic local, que representa aproximadament un 12% del total de visitants del Museu Picasso. Els turistes, doncs, continuen sent el gruix del públic que rep el museu durant l’any.

La mostra s’ha programat fins al 28 de juny i tot indica que no serà possible prorrogar-la. És per aquest motiu que des de la direcció del Museu Picasso es recomana adquirir les entrades amb antelació, davant la possibilitat que s’esgotin abans d’hora.

La venda d’entrades a través d’Internet és la via que des del Museu es recomana als visitants, per un doble motiu: d’una banda, per evitar les cues a l’entrada i, sobretot, per no quedar-se’n sense. De fet, la venda en línia no para de créixer. L’any passat voltava el 13% i ara voreja el 30% del total de la venda d’entrades.