El barri de la Ribera suma un altre equipament cultural, el Mazda Space, que inicia aquesta setmana una programació farcida d’esdeveniments relacionats amb noves tendències de la música i el disseny, gràcies a l’aliança de la marca d’automòbils amb alguns dels pilars a la ciutat del món de la innovació.

El Sónar+D, el FAD i TEDx Barcelona s’han unit per col·laborar amb el Mazda Space. Aquest nou espai de cultura i innovació de la ciutat ha presentat la programació d’actes previstos per abans de l’estiu, en una posada en escena que ha comptat amb la presència del director executiu del Sónar+D, Ventura Barba, la presidenta del FAD, Nani Marquina i el fundador de TEDXBarcelona, José Cruset.

De bracet amb aquests tres socis, el Mazda Space ha programat una quinzena d’actes relacionats amb les tendències en música i disseny, que es poden consultar en una pàgina web. El Sónar+D organitzarà tres tastets previs al festival, amb la presència del britànic Felix Faire (5 de març), el japonès Ei Wada (9 d’abril) i els catalans Cabo San Roque (7 de maig), tots ells, exponents de l’experimentació amb instruments poc convencionals. Les invitacions gratuïtes per a la primera de les tres actuacions ja es podien demanar des del 17 de febrer.

El centre de Foment d’Arts i Disseny, el FAD, obrirà l’espai Xarxes d’opinió, encaminat a la reflexió sobre el rol del disseny en els nous paradigmes per millorar la vida de les persones. El 19 de febrer s’hi presentaran, per exemple, uns globus reflectants per a manifestacions, que amplifiquen la visió a les persones del voltant, o als cordons policials. El 12 de març i el 4 de juny també s’hi debatrà sobre la inclusió social o el disseny aplicat a les noves solucions intel·ligents.

TEDXBarcelona portarà al Mazda Space les xerrades TED, conferències de màxim 18 minuts sobre disseny, tecnologia o entreteniment que s’han convertit en un fenomen mundial.

Mazda vol convertir aquest espai de 2.000 metres quadrats inaugurat a l’octubre, a tocar d’El Born Centre Cultural, en un pol d’atracció artística i tecnològica de la ciutat, amb una programació que es presentarà cada semestre. A més, la marca també ha apostat per aquest espai com a lloc des d’on farà la presentació europea dels cinc nous models que posarà a la venda el 2015.