D'aquests dispositius, ben a prop del públic, en sortirà la gran novetat d'aquest any. Unes columnes de foc que s'enfilaran fins als 12 metres. Serà als moments culminants del Piromusical. Un any més, i ja en són 30, la pirotècnia Igual s'encarrega de posar-hi la pólvora i els coets. Fa dos mesos que van començar a dissenyar els focs. Per fer-ho es basen en la partitura. ALBERT ROVIRA, Pirotècnia Igual "Si tenim un vals que és molt suau posarem cohets que pugen, que tenen lenta caiguda, com ara cometes lents. Si és una música molt picada ficarem efectes molt seguits. Apareixen i desapareixen en un moment." També està a punt el sistema de so que ha preparat Sonostudi i que garanteix que l'espectador de la primera i de l'última fila poden gaudir igual de l'espectacle. JOFRA MORTE, gerent de Sonostudio "És un treball de macramé perquè has d'anar repartint l'àudio de manera que l'auditori tingui sempre a prop un clàster. Un clàster és un punt de sortida del so." I com sempre la font màgica tornarà a jugar un paper central. Josep Planas n'ha dissenyat la coreografia. JOSEP PLANAS, tècnic de l'eix Maria Cristina "És una font clàssica i és lenta de reacció. Necessita músiques molt marcades. La música clàssica és ideal perquè té molts alts i baixos." Des d'aquests ordinadors controlarà que la font no s'escapi del guió previst.

Jordi Bonet i Marçal Cruz han preparat la banda sonora de l’espectacle. Aquesta vegada no es dedica a cap personatge o fet concret però combina diversos estils com el pop català, el jazz, l’electroswing, la rumba o les simfonies clàssiques. El foc i la llum són, doncs, els autèntics protagonistes del Piromusical d’enguany. 1.500 quilos d’explosiu i dues columnes de foc de 12 metres d’alçària il·luminen el cel de l’avinguda de la Reina Maria Cristina.

Aquest dijous, els barcelonins veuen el resultat de dos mesos de feina de la Pirotècnia Igual. Aquesta empresa ha estat l’encarregada de preparar els piromusicals dels darrers 30 anys. Josep Planas ha dissenyat la coreografia de la Font Màgica.