El món cultural ha trobat una via de finançament en el micromercenatge a través de plataformes com Verkami. El 48h Open House s’hi suma amb una campanya per aconseguir 15.000 euros. Durant 40 dies, l’organització vol recollir fons per millorar la pròxima edició del festival d’arquitectura. L’objectiu és obrir més edificis gratuïtament, augmentar el nombre d’activitats paral·leles i millorar la senyalització de les visites i l’atenció al públic.

Els mecenes poden fer aportacions des de 10 euros fins a 500. Com a recompensa, els qui aportin 35 euros rebran una entrada preferent per a un dels dies del certamen. Per a inversions iguals o superiors a 50 euros, l’abonament serà vàlid per a tot el cap de setmana. Amb el “passport”, els mecenes accediran als edificis per una cua ràpida i així podran aprofitar el temps per veure més obres.

Amb el micromecenatge, l’organització vol donar un respir al pressupost del festival. La directora del 48h Open House, Elisenda Bonet, explica que la meitat del pressupost provenia d’institucions públiques i l’altra meitat, d’inversors privats. Amb la crisi econòmica, totes dues partides han disminuït i per això ha calgut trobar noves vies de finançament. A més, han hagut de reduir el pressupost per a aquest any en un 5%.

De cara a la pròxima edició, que tindrà lloc el 19 i 20 d’octubre, l’organització vol descentralitzar-ne l’oferta. L’objectiu és que es puguin visitar gratuïtament edificis a tots els districtes. Per exemple, Bonet puntualitza que un dels barris en què volen millorar el catàleg és les Corts. D’aquesta manera, volen que els veïns descobreixin el patrimoni arquitectònic més pròxim.