Una exposició mostra dissenys fets amb biomaterials de restes alimentàries del Poblenou | Disseny Hub Barcelona (DHUB), reciclatge
Imatge de l'autor/a
Sandra García Prat

(ACN) Residu zero, disseny i economia circular són tres conceptes que es donen la mà a l’exposició “Remix El Barrio”, al Disseny Hub Barcelona. Mitjançant el Centre de Materials de Barcelona (MATERFAD), l’equipament dona difusió a un projecte nascut al FAB Lab Barcelona per investigar sobre possibilitats de disseny a partir de biomaterials creats amb restes alimentàries del barri del Poblenou.

Durant un any, diversos dissenyadors han après a treballar i explorar aquests materials, com una forma de neoartesania que, a més, els ha connectat amb agents del barri com restaurants, entitats i veïns. De moment, els resultats són tan sols proves, però obren possibilitats en camps com el tèxtil, la decoració i els objectes més quotidians. “Remix El Barrio” és l’aparador d’un recull d’objectes creats per dissenyadors de perfils diversos a partir d’una crida del centre d’investigació tecnològica de l’Institut d’Arquitectura Avançada de Catalunya, FAB Lab Barcelona.

Una exposició mostra dissenys fets amb biomaterials de restes alimentàries del Poblenou | Disseny Hub Barcelona (DHUB), reciclatge

Més enllà de l’exposició, Remix s’ha transformat en un col·lectiu que experimenta la circularitat, no solament creant materials amb ossos d’olives i alvocats, closques del cafè, pells de verdures i fruites o minves dels restaurants, sinó també explorant la col·laboració, la inclusivitat, l’autogestió cap al coneixement compartit amb els actors locals.

Entre les moltes creacions que es poden veure a la petita mostra al vestíbul del DHUB hi ha una jaqueta feta amb pell de taronja deshidratada, camises teixides també a partir de diversos aliments, objectes d’embalatge fets amb grans de cafè, una línia de jocs infantils a partir de pinyols d’oliva, ceràmica feta de closques d’ou, i tints que es reflecteixen en un gran “pantone” cromàtic orgànic.