Escolta aquesta notícia

(ACN/Redacció) Barcelona desplegarà un dispositiu de seguretat de 180 agents i 175 auxiliars al llarg de la jornada de Sant Jordi per “perseguir” l’intrusisme dels paradistes sense llicència, segons ha explicat l’intendent de la Guàrdia Urbana Diego José Calero.

Per aquest motiu, enguany s’han potenciat els serveis auxiliars, amb la incorporació d’una tercera empresa, i així alliberar efectius de la Guàrdia Urbana perquè puguin dur a terme tasques de caire més policial, com ara controlar el trànsit i les mateixes multes a paradistes sense llicència. A més, el dia 22 s’ha establert un dispositiu de 60 agents i 190 auxiliars.

Calero ha assegurat que prioritzaran actuar contra l’activitat no autoritzada de certs paradistes, comprovant les llicències, amb la corresponent denúncia i decomís de material.

Augmenta el nombre de parades, 6.000 punts de venda

Barcelona ha proporcionat 5.752 llicències, un increment del 13 % respecte a l’any passat, segons la regidora de Promoció Econòmica i Treball, Raquel Gil. Le llicències són per a tres tipologies diferents: gremials, reservades davant les llibreries i generals. En total, la ciutat tindrà 6.000 punts de venda, ja que per cada gremi s’atorga una sola llicència independentment del nombre de parades.

Es preveu vendre set milions de roses

El gremi de floristes preveu vendre set milions de roses però el sector calcula que només una de cada quatre es venen en parades de professionals. Una dada que preocupa els floristes i els ha empès a demanar que es redueixin les llicències de venda de roses a particulars. El president del Consell de Gremis i del Gremi de Floristes de Catalunya, Joan Guillén, ha reivindicat una diada “controlada”, centrada a abordar l’intrusisme i l’interès lucratiu en la venda de roses.

Així mateix, potencien la rosa d’autor després d’haver anunciat la creació d’un segell per promoure les roses artesanes en col·laboració amb Elisava.