La núvia cadàver. Un dels personatges més emblemàtics de l'univers de Tim Burton. La bella, però, no va sortir de la ment del genial realitzador: la va crear per a ell el barceloní Carles Grangel, un dibuixant de cine que fa 25 anys que treballa amb els dinosaures de la industria cinematogràfica: ha passat de l'estil gòtic de Burton als lleons de Madagascar de Steven Spielberg. Avui dedica el matí a compartir les seves experiències amb alumnes i professionals del sector, ansiosos de saber-ho tot. CARLES GRANGEL, director d'art "No és el mateix treballar per burton o spielberg... el dibuixant s'ha d'adaptar." Però Grangel també regala trucs i secrets: en aquesta taula rodona explica com es fa per treballar a fora. I és que la indústria espanyola, segons ell, està molt parada i els talents han de marxar. Aquest congrés s'organitza per primera vegada i té lloc a la Facultat d'Economia. L'objectiu és afavorir els intercanvis entre professionals i estudiants del sector del cinema, la publicitat i del videojoc. De moment ja hi han acudit unes 300 persones.

No es tracta d’aprendre a dibuixar o perfeccionar-se en l’ús de programes com After effects. Els ponents de Workroom vénen a compartir les seves experiències: “l’objectiu és fer una plataforma d’intercanvis en què gent del sector dels videojocs, el cinema, la televisió o la publicitat pugui intercanviar coneixements“, explica Montserrat Bové, organitzadora de l’esdeveniment. Un centenar de persones ja han acudit a les jornades, que tenen convidats d’alt nivell com el director d’art de Sony Pictures Animation, Marcelo Vignali, el dissenyador de personatges i estils Carles Grangel o Antxon Gómez, que va col·laborar amb Pedro Almodóvar.