Escolta aquesta notícia

Barcelona s’ha acomiadat del Carnaval. Després d’una setmana de festa i disbauxa, veïns de barris com la Barceloneta o Sants han participat com mana la tradició en rues mortuòries per plorar la mort del rei Carnestoltes i celebrar el ritual de l’enterrament de la sardina.

Aquest Dimecres de Cendra també comença la quaresma, un període de dejuni i abstinència que, segons la religió catòlica, arrenca 46 dies abans del Diumenge de Pasqua.

L’enterrament de la sardina a la Barceloneta

La plaça de la Barceloneta ha estat un dels llocs de trobada per acomiadar el Carnestoltes. Les ploraneres, una dotzena de veïnes, s’han aplegat al voltant del fèretre abans de començar el seguici fúnebre. També hi eren els infants del barri, que duien sardines fetes per ells a les escoles amb materials reciclats.

enterrament sardina barceloneta

Més tard, acompanyada d’unes 200 persones, la rua ha sortit d’aquesta plaça per recórrer els carrers del barri fins a arribar a la platja de Sant Miquel, on s’ha fet l’enterrament de la sardina.

Barcelona s'acomiada del Carnaval amb el tradicional enterrament de la sardina | Carnaval, cultura popular

Posteriorment, els veïns s’han aplegat a la Confraria de Pescadors per tancar l’acte amb una sardinada

Enterrament del Carnestoltes a Sants

A Sants també s’han acomiadat del Carnestoltes. En aquest cas ha estat a les Cotxeres de Sants, on s’ha celebrat la vetlla del popular ninot, americanitzat com a Elon Muska Collonera. En la festa, molt arrelada al barri, hi han participat unes 400 persones, la majoria famílies.

vetlla elon muska collonera cotxeres sants

Durant l’acte s’han lliurat també els premis a les comparses de Carnestoltes. El de la millor comparsa ha estat per a Wiked, de la Fàbrica de Somnis, mentre que el premi a la comparsa més crítica l’ha guanyada Hasta el fango, de l’Associació de Veïns de Brasil, Badal i la Bordeta.

Un cop lliurats els guardons, ha sortit el seguici fúnebre per dirigir-se a la plaça de Bonet i Muixí, on tots els veïns s’han acomiadat del rei Carnestoltes Elon Muska Collonera que, com mana la tradició, ha estat cremat a la foguera i s’ha fet una sardinada popular, organitzada pel Centre Social de Sants amb el suport del Mercat de Sants i el Forn Baltà.

crema-rei-carnestoltes-Sants