Què estàs mirant? Què mostra un objecte sense imatge? Què fa sentir la matèria? Aquests són els interrogants que suggereix "Diàlegs de la mirada", una exposició que proposa a l'espectador una conversa amb obres d'art de diferents tipologies i artistes. PATRÍCIA MARQUÈS, coordinadora d'exposicions de la Fundació Suñol "Les obres d'art condensen la mirada subjectiva de l'artista, però alhora ens interpel·len, ens qüestionen, ens interroguen, ens llancen preguntes, ens desafien com a espectadors. I, per tant, esperen la nostra rèplica. I és aquest joc de mirades del qual ens parla l'exposició." La mostra presenta 38 creacions agrupades en set temàtiques diferents. Per exemple, Tapar, categoria en què s'inclou aquesta obra de Christo i Jeanne-Claude, un matrimoni que es dedicava, a la dècada dels 70, a l'anomenat "Art de la Terra". Utilitzaven tela per cobrir monuments emblemàtics o extenses àrees públiques. Un dels seus projectes, que mai es va acabar duent a terme, va ser embolcallar el monument a Colom de Barcelona ((petit respira)). Un altre grup és Vermell. Color càlid i primari que s'associa a la passió, el perill o la violència. D'això tracta l'obra de Juan Genovés sobre el final de la dictadura franquista. PATRÍCIA MARQUÈS, coordinadora d'exposicions de la Fundació Suñol "El color vermell, no és casualitat evidentment, està per reforçar la violència i les convulsions d'una època." Mirar, Llegir, Valor, Caminar i Forats són les temàtiques restants. Són conceptes que ens ajuden a interpretar l'art d'una manera inusual. La Fundació proposa tres itineraris diferents per no perdre's detall.

La Fundació Suñol proposa a l’espectador una relectura de 38 obres de la seva pròpia col·lecció. Es tracta de la mostra “Diàlegs de la mirada”, que incideix, una vegada més, en la importància de la mirada en l’art. Què estàs mirant? Què mostra un objecte sense imatge? Què sents? Aquests són alguns dels interrogants que suggereix l’exposició, integrada per creacions de diferents tipologies (ja siguin objectes casuals, escultures o pintures) i artistes com Ignasi Aballí, Christo i Jean-Claude o Juan Genovés.

Segons explica Patrícia Marquès, coordinadora d’exposicions de la Fundació, “les obres d’art condensen la mirada subjectiva de l’artista, però alhora ens interpel·len, ens qüestionen, ens interroguen, ens llancen preguntes, ens desafien com a espectadors i, per tant, esperen la nostra rèplica”. És aquest joc de mirades, doncs, el que ens proposa la mostra.

L’exposició agrupa les creacions en set temàtiques diferents: Tapar, Vermell, Mirar, Llegir, Valor, Caminar i Forats. Són conceptes que ens ajuden a interpretar l’art d’una manera inusual. Un exemple en seria l’obra ‘125’ (1971) de Juan Genovés, inclosa en l’àmbit Vermell: color càlid i primari, s’associa a la passió, el perill i la violència, i és per això que l’artista l’utilitza per il·lustrar el terror de les acaballes de la dictadura franquista. També ‘Wrapped monument to Cristóbal Colón’ (1976), de Christo i Jeanne-Claude, matrimoni que es dedicava, a la dècada dels 70, a l’anomenat “Art de la Terra”. Utilitzaven tela per cobrir monuments emblemàtics o extenses àrees públiques. Un dels seus projectes, que mai es va acabar duent a terme per falta de permisos, va ser embolcallar el monument a Colom de Barcelona.

A més, la Fundació proposa, per no perdre’s detall, tres itineraris diferents a l’espectador. Són recorreguts que conviden a mirar, pensar, analitzar, qüestionar, sentir, treballar i, en definitiva, gaudir de les diferents obres de la mostra. Es pot veure fins al proper 10 de setembre i entrar-hi costa 4 €.