Escolta aquesta notícia

Milers de persones han omplert aquest dissabte, 10 de maig, el DHub i l’entorn, on s’ha instal·lat l’OFFF 2025, el Festival Internacional de Creativitat, Disseny i Cultura Digital de Barcelona. Aquesta és la tercera i darrera jornada d’una edició que coincideix amb el 25è aniversari de l’esdeveniment. L’espai ha reunit creadors, empreses, estudiants de disseny i públic general.

Mercat a l’aire lliure

La gran afluència de gent s’ha vist afavorida, en bona mesura, per l’OFFF a la ciutat, un conjunt d’activitats gratuïtes obertes a tota la ciutadania. L’anar i venir de visitants s’ha concentrat a la plaça Design Market, un mercat de disseny que, per primer cop, s’ha fet a l’aire lliure, a sobre del llac. S’han trobat amb botigues de disseny, peces artesanals, miscel·lània i dissenys avantguardistes.

Espai d’intercanvi d’idees i contactes

Molts dels assistents són estudiants o persones vinculades amb el món del disseny. “M’encanta perquè és ple de persones molt creatives, que t’inspiren molt”, assegura una visitant, que afegeix que és una bona oportunitat per conèixer gent nova.

Es tracta d’una relació en què tant uns com els altres es retroalimenten: “Els assistents de l’OFFF són el nostre públic objectiu i sempre veiem cares conegudes”, declara la Lucía Aranaz, dissenyadora de Triggers, que per segon cop assisteix a l’esdeveniment per exposar els seus productes. En la mateixa línia, la Gemma i la Florence, de Labasad, asseguren que el seu objectiu és interaccionar amb el públic provinent d’arreu del món a través del joc. Per aquesta raó, han habilitat una ruleta i un mural als quals tothom pot aportar el seu granet de sorra.

Una gran projecció a la façana del Museu del Disseny

Amb la foscor de les primeres hores del vespre surt a la llum The Screen, un mapatge que es projecta a la gran façana del DHub i que posa el punt final al festival. Mostra obres animades creades per una comunitat d’artistes emergents i establerts, entre els que destaca la col·laboració de Frameboy o la cineasta Nathalie Van Sasse Van Ysselt.

Comparteix a: