
La buguenvíl·lea que lluïa a la paret mitgera del Palau de la Virreina en homenatge a Mary Santpere ja no hi és. Ara hi ha la paret despullada amb la jardinera i una abella metàl·lica a la part superior, en record al florista Miquel Pallés, que té una regadora a la mà, però no té res per regar. Segons l’associació Amics de la Rambla, la buguenvíl·lea “mai no ha fet goig” i, per aquest motiu, serà substituïda per Parcs i Jardins per una altra espècie que resisteixi més bé la manca de sol, com ara el gessamí o la bignònia rosa. De fet, aquest matí ja hi havien operaris treballant-hi i la jardinera està envoltada de tanques.
Una buguenvíl·lea amb història
La buguenvíl·lea feia més d’una dècada que hi era. S’hi va plantar el gener de 1993, quan l’associació Amics de la Rambla i les floristes van pensar que seria una bona manera de recordar l’artista barcelonina, que va morir el setembre de 1992 i havia estat molt vinculada al passeig. Les floristes van posar-hi la planta i es van comprometre a cuidar-la, i els Amics de la Rambla hi van col·locar una placa al costat en memòria seva.

