Dues figures de les festes de Sants apareixen decapitades
Imatge de l'autor/a
Pablo Mena
Escolta aquesta notícia

Les festes de Sants encaren la recta final amb les darreres hores de programació i activitats populars. Tot i que no s’han registrat incidents destacats, algunes comissions s’han trobat amb una sorpresa desagradable: dues figures dels carrers guarnits han aparegut decapitades. Els incidents s’han produït al carrer de Valladolid i al del Vallespir de Dalt.

Vandalisme al Vallespir de Dalt

El primer a ser vandalitzat va ser un guarniment del carrer del Vallespir de Dalt, dedicat a l’univers de la pel·lícula Ratatouille, a París. Durant la primera nit de festes, algú va decapitar el cuiner i, més tard, el cap va aparèixer en un altre indret. La comissió el va poder recuperar gràcies a una veïna i el van restaurar. Com a mesura preventiva, han decidit retirar el cap totes les nits i tornar a col·locar-lo cada matí per evitar que es repeteixi.

Es repeteix a Valladolid

L’altre incident es va produir durant la matinada de dijous a divendres, 28 d’agost. La Zuzu, el personatge del carrer de Valladolid, guanyador del concurs de carrers guarnits per la seva temàtica vinculada a la ruta de la seda, també va ser decapitada. Segons en David, membre de la comissió del carrer, l’incident es va produir pels volts de les 4 o les 5 h de la nit. “És una pena, una barreja entre llàstima i ràbia” perquè hi ha “una feinada al darrere”, lamenta.

Quan van trobar la figura feta malbé, van denunciar els fets penjant-hi un cartell i il·lustrant el cap amb l’objectiu de recuperar-lo. Finalment, una brigada de neteja el va trobar al carrer de Santa Caterina de les Corts i l’han retornat. Els festers l’han pogut restaurar i recol·locar abans que tots els guarniments es desmuntin un cop acabin les festes.