La Cuca de Llum ja ha fet el primer viatge. Ha estat aquest dissabte a les 11.30 h, en un trajecte que ha unit la plaça del Doctor Andreu i el Parc d’Atraccions del Tibidabo. La posada en marxa d’aquest nou mitjà de transport arriba després que la pandèmia n’endarrerís l’estrena, prevista inicialment per a la tardor de l’any passat. La Cuca de Llum és la principal novetat de la reobertura del parc i es converteix, de fet, en la primera de les atraccions: l’objectiu és “que sigui la primera experiència del parc” i, alhora, “el principal accés al cim” de la muntanya.

En el primer viatge del vehicle hi han assistit l’alcaldessa de Barcelona, Ada Colau; el tinent d’alcalde de Prevenció i Seguretat, Albert Batlle, i la directora del parc d’atraccions, Rosa Ortiz.

Veu la llum dos anys i mig després

El projecte per substituir el mitjà de transport d’accés al Tibidabo es va conèixer la tardor del 2018. Va suposar l’adeu a l’antic funicular amb què durant el 120 anys anteriors s’havia accedit a la muntanya per reemplaçar-lo per un de nou que, de mica en mica, s’ha anat instal·lant amb l’inici d’aquest any.

Ara, el nou vagó té la missió d’oferir una visió panoràmica de la ciutat. El trajecte, que només és de tres minuts, planteja una experiència interactiva amb els infants.

12 € per tres minuts de trajecte

Els preus de les entrades al parc s’han encarit enguany. Així, el tiquet general d’adult costa 35 €, tot i que aquest preu també inclou el bus llançadora i la Cuca de Llum. L’entrada júnior costa 14 €, la sènior, 10,5 €, i la de persones amb diversitat funcional, 7 euros. Amb tot, si només es vol pujar a la Cuca de Llum, sense accés al parc d’atraccions, el cost del viatge és de 12 € la pujada i la baixada.

De moment, el parc té l’aforament limitat al 50 % per la pandèmia i es recomana adquirir les entrades anticipadades a través de la pàgina web.

Un funicular amb 120 anys d’història

El 29 d’octubre del 1901 començava a funcionar el Funicular del Tibidabo, el primer que es va construir en tot l’estat, coincidint amb la inauguració del parc d’atraccions. El Funicular, o el ‘funi’, com es coneixia popularment, connectava la ciutat amb el parc d’atraccions, cobria una pujada que arribava al 25 % de pendent i ho feia en 12 minuts.

L’any 1958 es van substituir les velles carrosseries dels antics vagons de fusta per unes de noves de xapa metàl·lica, se’n va ampliar la capacitat i, també, la velocitat. Aquest 2021 ha deixat pas al que es considera el funicular del futur: la Cuca de Llum.