Una cinquantena de participants han presentat 1.100 fotografies. En les darreres setmanes s’han dedicat a retratar la vida a Mercabarna, amb l’objectiu de copsar allò que, segons el seu parer, descriu més bé el caràcter del Mercat central de Barcelona. Aquest divendres s’han anunciat els guanyadors del concurs.

En la categoria de fotoperiodisme, dotada amb 6.000 euros, Luis Tato ha guanyat amb unes fotografies amb què ha descobert que “a Mercabarna hi treballen moltes més persones de les que em pensava” i “arribades d’arreu”.

La categoria d’Instagram, dotada amb 1.000 euros de premi, ha reconegut els treballs de Sònia Troncoso, que s’ha centrat en “captar la mobilitat dins el recinte”; i Angélica Rodríguez, que va voler “ressaltar els colors dels aliments frescos”.

La regidora de Comerç i Mercats de Barcelona, Montserrat Ballarín, ha descrit aquesta primera edició del certamen com una “oportunitat per conèixer la realitat d’un espai tan viu i dinàmic com necessari per a Barcelona, però que en ocasions, es tanca sobre si mateix i no es mostra tal com és”.