El Roc Massaguer, “Outconsumer“, explica quines seran les tendències a les xarxes socials aquest 2022. Unes claus que poden ajudar els creadors de contingut a arribar a més públic.

Menys fidelitat, més viralitat

Xarxes com TikTok i Instagram, a través dels reels, ja fa temps que premien un mur ple de contingut viral sense prioritzar el contingut de la gent que t’agrada. Està canviant la forma de consumir dels joves i això afecta molt els creadors, ja que han de treballar per ser virals cada dia, amb continguts més atractius, cridaners i sovint radicals.

Més contingut en directe

A Twitch és al revés. Com que no pot recomanar contingut que no sigui en viu, surt a compte estar molt temps en directe. Això comportarà que els canals més grans evolucionin cap a tenir una espècie de graella. Ja ho fa Esportmaniacos i ha dit que ho farà KOI, la marca d’Ibai Llanos

Esdeveniments de comunitat a Twitch

Des del 2020 han explotat els events de comunitat a través de servidors amb molts creadors de contingut, com ara Egoland, Marbella Vice, Tortillaland, Elitecraft, els premis ESLAND i els Twitch Rivals. Aquest tipus d’esdeveniments funcionen i permeten que tothom hi surti guanyant. Cada cop seran més habituals, però també més curts

Esports a les xarxes

2022 serà l’any dels esports a Internet. Moltes competicions ja s’han pogut veure gratuïtament a Internet en certes circumstàncies. Ha estat el cas de l’NBA, la FIBA, la Copa Amèrica, la lliga francesa o, fins i tot, LaLiga, que també ho ha fet de diferents formes. Una tendència que continuarà, perquè el directe i la comunitat és el que dona sentit a l’esport i perquè Internet pot ajudar els esports amb menys visibilitat. Outconsumer començarà a emetre la Lliga Femenina de bàsquet a Twitch, World Padel Tour ha creat la seva pròpia plataforma i TikTok està patrocinant els drets de denominació de moltes competicions i oferint “highlights”.

Augment de la desigualtat i concentració de contingut

Tot això comportarà un augment de la desigualtat entre els creadors, especialment a Twitch. Aquesta inversió de temps i diners només se la podran permetre alguns, la qual cosa comportarà que la tendència actual d’acumulació d’atenció a pocs canals segueixi creixent.