Les empreses de teatre continuen en peu de guerra contra la pujada de l'IVA del 8 al 21% del preu de les entrades i estan en contacte amb la Generalitat i el govern central per trobar una sortida per al sector. TONI ALBALADEJO, vicepresident d'ADETCA "Les sales, les companyies, les empreses i productores privades, tots són en una dificilíssima situació." La crisi és de vegades l'argument d'algunes de les obres de teatre, però sens dubte el context econòmic actual també es nota a la cartellera. Fa temps que no es programen musicals pel cost que tenen i sembla que el públic demana més que mai una bona dosi de riure. TONI ALBALADEJO, vicepresident d'ADETCA "Sí que hi ha una tendència a fer més comèdies, és veritat, però no perquè les comèdies siguin sinònim d'èxit o de valor segur." El paradigma de l'èxit teatral és La Cubana. 'Campanades de boda' és en cartell al teatre Tívoli des del mes de març i ja ha superat els 200mil espectadors. MERITXELL DURÓ, actriu "Si vols que la gent et vingui, tira per la comèdia millor perquè la gent el que vol és passar-s'ho bé perquè ja prou problemes tenen i volen passar-s'ho bé i se'n van al teatre." MONT PLANS, actriu "Hi ha molta gent que ve i a la sortida ens esperen i diuen: 'És que he entrat que no sabia ni si entrar perquè he pensat 'No ho gaudiràs perquè estic fotuda', i surto feliç." La Mont Plans sempre diu amb ironia que dues hores amb La Cubana surten més a compte que visitar el psicòleg. Bromes a banda, el sector reivindica el valor de la cultura també en temps de vaques magres.