Imatge de l'autor/a
Pablo Mena
Escolta aquesta notícia

Cada cop més, la indústria del videojoc està arraconant la venda del format físic en favor de les compres i subscripcions digitals. Tant és així que a principis de juliol Sony va anunciar que deixaria de donar suport al format físic per als jocs de la PlayStation 5 a partir del 2028. Aquest anunci ha dividit els jugadors, però els més romàntics se’n fan creus després de tota una vida col·leccionant-los o intercanviant-los.

Coincidint amb el Dia Mundial del Videojoc aquest dissabte, el local de jocs arcade Next Level s’ha omplert de clients que estan al cas de l’actualitat del món dels videojocs. Un d’ells és en Joan Carles, qui porta jugant des que era petit. Sobre el futur immediat de PlayStation, creu que Sony “ha comès un error per guanyar una mica més de diners” i ho considera un greuge: “Han traït els jugadors”. Per a ell, “la gràcia era intercanviar-lo o revendre’l”.

videjocs arcade

“És com llegir un llibre sense tenir-lo”

En la mateixa línia, en Gerard, cambrer del local, relata amb melancolia com ha crescut “mirant la capsa i les instruccions” dels jocs, cosa que no podrà seguir fent d’aquí uns anys amb la PlayStation. “Em sembla fatal, sento que perd molta gràcia. És com llegir un llibre sense tenir el llibre”.

Un client va més enllà i es nega a pagar per adquirir el joc en format digital. Per això, buscarà altres alternatives per seguir jugant. De fet, tècnicament quan s’adquireix un joc a través de la PlayStation Store no s’està comprant el joc, sinó llogant una llicència.

Alguns jugadors, a favor

Tot i que és una tendència controvertida, hi ha usuaris que no veuen amb tants mals ulls aquesta tendència. Fins i tot, n’hi ha que estan del tot a favor. “Tots els plàstics quedaran enrere. Em sembla molt bé digitalitzar i actualitzar les coses”, comenta en Giancarlo.

En Gabriel, en canvi, d’entrada ho va veure malament, però no li suposarà un gran problema. “M’ho vaig parar a pensar i la majoria de jocs que tinc són en digital. A mi no m’afecta gaire perquè no aprofito gaire el mercat de revenda”. Ara bé, sí considera important que es tingui la possessió d’allò que es paga, ja sigui en físic o en digital. “S’ha d’assegurar una patent que certifiqui que és teu. El format m’és igual”.