NUCA és el nou àlbum de la compositora i pianista Clara Peya. Un nou treball que ja ha començat a mostrar als escenaris en una gira que aterra a Barcelona al Paral·lel 62 aquest dijous. “La gent es queda ben remoguda perquè la posada en escena d’aquest àlbum és un espectacle, un espècie de ritual”, explica Peya al programa cultural La Brama.
Una invitació al retrobament
El gest de girar el cap cap enrere per mirar l’altre dona el nom al darrer treball de Clara Peya, que convida a retrobar-nos. “En un moment en què vivim el mal de la soledat, resultat d’un sistema que no funciona i ens individualitza molt i on les relacions són molt líquides, reivindico els temps lents i el gest de retrobar-nos“, explica l’artista. Confessa que mirar a l’altre i ser empàtic “és una de les coses més difícils i més antisistema que es pot fer en l’actualitat.”
Un retrobament que no només creu que ha ser entre iguals, sinó també entre diferents: “Ens hem d’ajuntar amb desig de canvi, no allunyar-nos davant la por del que vindrà”, en un context social marcat per la incertesa, que inciten a la desconfiança social.

Portada de ‘Nuca’, el nou treball de Clara Peya
15 veus destacades
El resultat de NUCA és un àlbum de sis temes, despullat i minimalista, que s’acompanya d’una atmosfera electrònica característica dels treballs de la compositora. S’acompanya de 15 cantants com ara Rita Payés, Judit Neddermann, Xarim Aresté, Anna Andreu, Niño de Elche, Carmen Aciar o Ahmed Eid, que es fan seus els temes de Clara Peya. De fet, en l’últim tema que és el Bonnus Track sentim cantar la pianista en la cançó que dona nom al treball.
Boicot a Spotify
Clara Peya ha decidit no publicar aquest àlbum a la Spotify, de fet, ha esborrat tota la discografia d’aquesta plataforma així com també a Amazon. Reivindica que “Spotify és una plataforma feixista”: “ha invertit milions en tecnologia militar així com també amb la investidura de Trump”. Peya també té motius relacionats amb les artistes, com ara que “és la plataforma que pitjor paga o que da servir artistes creades amb IA”.
Tot i que sap que marxar de Spotify la penalitzarà, prefereix usar plataformes més ètiques com ara Qobuz (COBUS), SoundCloud o Bandcamp. Espera que la seva marxa sigui com un moviment migratori i espera que “se sumin moltes artistes més”.