La col·laboradora d’arts escèniques del betevé directe, Clara Narvión, rememora espectacles que la van marcar. De retruc, es pregunta quins són els que, actualment, són representatius de l’escena jove i susceptibles de marcar tendència. En tria tres i recomana dues reposicions.
A la Sala Beckett, fins al 18 de maig, s’hi pot veure Un xai ha creuat el desert, primer espectacle en solitari de Núria Corominas, membre de la companyia Las Huecas. Amb poesia i músiques de PJ Harvey i Albert Pla, la proposta s’endinsa en el sempre espinós tema de la depressió. Narvión destaca també Iceberg, (al Tantarantana fins a l’11 de maig) de Les Heyvan, on s’aborda el suïcidi juvenil des de la dansa contemporània, la música tecno i les projeccions. I finalment, l’homenatge al món del teatre que és Opereta imaginària, de Valère Novarina i amb direcció d’ Albert Arribas. Fa funcions al Centre de les Arts Lliures Fundació Joan Brossa fins al 18 de maig.
Reposicions
De les reposicions prescriu L’imperatiu categòric (del 4 al 26 de juny al Teatre Lliure) i Explora el jardín de los Cárpatos (diumenges i dilluns del 18 de maig al 9 de juny a l’Off Villarroel). La primera és una obra d’èxit i guardonada la temporada passada sobre límits ètics, que signa i dirigeix Victoria Szpunberg i interpreten Àgata Roca i Xavi Sáez. La segona, una proposta multidisciplinària sobre l’evolució del turisme de masses a càrrec de la companyia José y sus Hermanas.
Clara Narvión recorda també que el Barcelona Poesia (del 6 al 13 de maig) inclou sempre recitals en clau escènica, com Tarot sonat, d’Oriol Saureda i Lulú Martorell (8 de maig, Museu Tàpies), i Entre signes, amb el londinenc Raymond Antrobus i el català Gabriel Ventura (10 de maig, Centre de les Arts Lliures Espai Brossa).
