El musical Chicago es representa al Teatre Tívoli fins al 2 de març. Dues de les protagonistes, Sílvia Álvarez i Ela Ruiz, coincideixen a dir en el betevé directe que “actuar a l’obra és una oportunitat única perquè és un musical que el públic coneix, que està a la memòria col·lectiva i que els artistes sempre volem interpretar”.
De Broadway a Barcelona
Sílvia Álvarez explica que l’obra del Tívoli “és un musical amb l’essència de Broadway, ja que és exactament la mateixa versió que la que s’està representant als Estats Units, però amb les cançons adaptades al castellà i sota la direcció de Víctor Conde”. En aquest sentit, els creatius de l’espectacle a Broadway van treballar amb la companyia per aconseguir aquesta adaptació tan exacta.
Ela Ruiz destaca que Chicago ja ha rebut 60 premis internacionals i considera que “és una obra d’art dels musicals, molt divertida i plena de sarcasme, molt ben feta i amb un estil molt elegant”. El muntatge compta amb 24 actors i 11 músics, tots actuant a l’escenari. Ela Ruiz explica que “l’orquestra és una part activa del xou, grans músics interpretant una partitura meravellosa que et transporta el Chicago dels anys 20, on els criminals eren estrelles”.
Roxy i Velma
Les dues actrius canten i ballen a l’espectacle i interpreten a les protagonistes principals del musical, dues assassines que es troben a la mateixa presó. Sílvia Álvarez fa el paper de la Roxy i precisa que “és una noia molt desperta, però poc intel·ligent, que diu la veritat sobre el crim que va cometre. És quan coneix la Velma a presó que comença a inventar-se històries i fer les coses de manera més impulsiva”.
Ela Ruiz interpreta el paper de la Velma, un personatge que “ja és una estrella consagrada del vodevil i està a presó perquè ha matat a dues persones. En cap moment, la Velma reconeix el crim i diu que tot és un error”. Les dues protagonistes, juntament amb el Billy Flinn, el personatge de l’advocat, estan tota l’estona “planejant el següent moviment per sortir de presó i rendibilitzar la popularitat que han adquirit“.
Chicago es va estrenar el 3 de juny del 1976 a Nova York, amb partitures, lletres i llibret de John Kander i Fred Ebb i coreografies de Bob Fosse. Per la cantant i ballarina Ela Ruiz, “l’obra parla de les misèries humanes d’una manera elegant, amb un embolcall molt bonic i fàcil d’assimilar, però en el fons reuneix un grup de persones que estan disposats a fer gairebé tot per assolir els seus objectius“.