(ACN i Redacció) La química entre Charli XCX i Troye Sivan ha impregnat la primera nit del Primavera Sound. El festival ha estat l’escenari de l’única cita europea conjunta de l’artista britànica i el cantant australià, que s’ha convertit en una celebració de la música electropop contemporània, amb èxits com Von dutch, 1999, Talk talk o Guess.
Les dues icones musicals han simultaniejat la presència a l’escenari, amb un primer tram amb protagonisme per a Troye Sivan, que just aquest dijous celebrava l’aniversari. L’entrada de la diva del pop, però, ha marcat el punt d’inflexió per al públic massiu, que ha coronat Charli XCX com la veritable estrella de la nit.
Més de 12 hores d’espera
Desenes de fans han arribat fins a 12 hores abans del concert – que ha començat a la una de la matinada -a l’escenari principal on actuava l’artista britànica Charli XCX. L’objectiu: agafar lloc a la primera fila per veure-la de ben a prop. Molts dels seguidors s’han carregat de menjar i begudes, així com també de crema solar i ventall per combatre el sol i la calor durant les hores d’espera.

Aquest concert a Barcelona és l’únic que fa la britànica a l’estat espanyol, per això, ha aplegat públic d’arreu d’Espanya. Una artista convertida en un fenomen del pop mundial que ha atret seguidors de tot el món, que han vingut expressament des del Perú, Hong Kong o els Estats Units.
FKA Twigs, Parcels i Jamie XX
La vessant més eròtica i performàtica d’FKA Twigs havia copat el protagonisme just abans, en un concert en què les seves melodies tan populars han quedat relegades davant una posada en escena eminentment visual. Spiritualized i Parcels han esdevingut el salconduit indie dels nostàlgics del Primavera Sound, mentre que Jamie XX ha obert pas a la música electrònica i ha transformat el festival en la pista d’una discoteca.
Spiritualized i Parcels, coprotagonistes de la jornada
Abans, Spiritualized havia rememorat el trentè aniversari del seu àlbum icònic Pure phase, un disc que va trencar les barreres entre electrònica, rock i el característic so narcòtic de la banda britànica.
Els australians Parcels han retingut part del públic assedegat de nostàlgia, amb la particular fusió de disco, funk i pop electrònic amb estètica retro dels anys 70 i 80. Fregant la mitjanit, la música electrònica s’ha obert pas al cartell amb l’actuació de Jamie XX —conegut membre i productor dels The XX—, que consolida així una carrera musical en solitari. Finalment, els The Sabres of Paradise, han posat punt final a la primera nit.

Rigoberta Bandini enceta el pentagrama
L’encarregada de posar les primeres notes del festival ha estat Rigoberta Bandini, que, en un concert de petit format acompanyada per sis coristes, ha ofert un tast de mitja hora del disc Jesucrista Superstar. Just després, en un altre espai del recinte, el rock, el flamenc i la música més experimental s’han fusionat en el concert entre Frente Abierto, Israel Fernández i Lela Soto, una proposta mestissa lluny dels dogmes. Cassandra Jenkins. Beabadoobee i Idles han marcat el camí del Primavera Sound cap al capvespre.

