El visitant entra en un món ceràmic de cuites lentes al forn de llenya, que caracteritza la producció d'Artigas. Fascinat per la ceràmica oriental i format en l'esperit noucentista, l'artista de Barcelona renova l'art ceràmic occidental a finals dels anys 20. MARTA MANÇANET, cap d'exposicions "El gerro 'Clar de Lluna', el va produir Artigas l'any 27, i ell el va considerar una obra mestra. A partir d'aquell moment Artigas produirà la ceràmica que ell considera més personal, i és una ceràmica que deixa a banda tota figuració, tot detall, tot ornament, tota decoració. És una ceràmica despullada amb un estil molt oriental en el que prima és el color, és l'esmalt, és l'acabat. " A París Artigas coneix el pintor Raoul Dufy amb qui inicia altres vies d'experimentació. Si amb Dufy Artigas s'esforça a trobar esmalts de color i matèries diverses, la seva col·laboració amb Joan Miró és tan estreta que els treballs es fonen en un de sol. Amb aquestes paraules explica L'home del foc, un dels noms més destacats de la ceràmica europea del segle XX, la complicitat que es va crear entre els dos artistes. L'exposició es pot veure fins al 2 de setembre a La Pedrera.

L’exposició, que compta amb més de 150 peces, comprèn cronològicament la seva carrera, força dilatada, des del gerro anomenat ‘Clar de Lluna’ (1927) , considerat pel mateix autor una “obra mestra”,  fins a les darreres peces enfornades a principis dels anys 70, incloent-hi la col·laboració fructífera amb artistes com Raoul Dufy o Joan Miró.