Els Castellers de Barcelona tenien previst dur la publicitat d’Airbnb a la samarreta al Concurs de Castells que se celebra aquest cap de setmana a Tarragona i en el qual participen totes les colles de la ciutat. Però després de l’encesa polèmica d’aquesta Mercè han reconsiderat la situació i el president de la colla, Rafael Caballero, ja ha anunciat que, de moment, no la portaran més. No obstant, Caballero ha puntualitzat que la publicitat a les samarretes és un fet molt habitual a les colles castelleres i, ha demanat que “no es faci bullir més l’olla”.

El patrocini va generar crítiques d’entitats com la plataforma La Barceloneta Diu Prou o la presidenta del Grup Municipal de la CUP Capgirem Barcelona, María José Lecha, que recordaven que Airbnb havia estat multada per l’Ajuntament per oferir lloguer d’apartaments turístics il·legals. De fet, els castellers van portar la samarreta durant la diada de colles locals però aquest diumenge ja no es va poder veure (alguns la van portar, però del revés).

Des d’Airbnb expliquen que, en el marc de l’acord, també es preveu “reforçar la colla amb amfitrions i viatgers interessats per la cultura popular”. És a dir, facilitar que els turistes que visiten la ciutat i s’allotgen en pisos d’Airbnb vagin a veure, per exemple, assajos o actuacions. El president dels Castellers de Barcelona ha dit, però, que aquesta activitat “no s’ha posat a la pràctica ni s’ha concretat“.

Fonts de la plataforma de lloguer de pisos han explicat que l’acord s’emmarca la tendència de la plataforma de treballar per la cultura amb diverses entitats de la ciutat. Per això, posen com a exemple els acords que han establert amb altres associacions com els Amics de la Gent Gran, el Banc dels Aliments, La Creu Roja o el Casal dels Infants.