Imatge de l'autor/a
Escolta aquesta notícia
Experimentar el Gaudí més domèstic a la Casa Batlló, a 200 euros l'hora | Antoni Gaudí, arquitectura, modernisme, patrimoni arquitectònicAfegeix betevé com a font preferida

A partir d’aquest dilluns ja es poden reservar les estances del tercer pis de la Casa Batlló, a partir dels 200 euros l’hora. L’habitatge, que ha servit de domicili a descendents directes de la família durant més de cent anys, es converteix en un testimoni de la vida domèstica d’una família benestant de la Barcelona de principis del segle XX. S’hi ha fet una restauració completa, substituint els elements més malmesos i plantejant una combinació de propostes eclèctiques per als seus interiors.

La llar d’una família benestant barcelonina de fa 100 anys

La recuperació de la tercera planta de la Casa Batlló inclou totes les estances domèstiques. En destaca per exemple una paret de la cuina que es conserva tal com era o la lluminositat dels passadissos.

Casa Batlló
La llum natural arriba a totes les estances.

Ara bé, la decoració és una combinació d’elements dissenyats expressament per dialogar amb l’arquitectura gaudiniana, elements de brocanter i altres mobiliaris que Gaudí havia dissenyat per altres conjunts. La tercera planta inclou un dels vuit apartaments que va restaurar per posar a lloguer i només en va fer la part arquitectònica i acabats.

La mà d’Antoni Gaudí i una festa per als oficis

La casa la va dissenyar Antoni Gaudí amb el conjunt de tota la finca, que va reformar el 1906. Xavier Villanueva, l’arquitecte que ha dirigit els treballs, destaca la recuperació de molts elements de fusteria —gairebé un centenar— i altres materials, així com la gran qualitat dels estucs.

La restauració ha permès recuperar molts elements originals, gràcies a la col·laboració d’artesans de diferents oficis. Destaca el centenar d’elements de fusteria, que inclou algunes rèpliques. I especialment la fusteria original de les vidrieres de la tribuna, que inclouen les portes que va recuperar el mateix Antoni Gaudí d’un edifici preexistent. Altres elements s’han hagut de refer completament, com els paviments, que estaven molt malmesos i que ja provenien d’un edifici preexistent.

Experimentar el Gaudí més domèstic a la Casa Batlló, a 200 euros l'hora | Antoni Gaudí, arquitectura, modernisme, patrimoni arquitectònic
Els estucs restaurats destaquen per l’extremada qualitat.

Una de les sorpreses que ha sorgit en el procés de recuperació dels estucs de calç és que ha fet aflorar unes decoracions florals que havien romàs ocultes sota capes i capes de pintura.

Experimentar el Gaudí més domèstic a la Casa Batlló, a 200 euros l'hora | Antoni Gaudí, arquitectura, modernisme, patrimoni arquitectònic
Aquesta maneta ergonòmica s’adapta per a dretans i esquerrans.

Una altra de les sorpreses ha estat la troballa d’una maneta dissenyada per Antoni Gaudí que fins ara només es coneixia en obres posteriors.

En diàleg amb el disseny actual

La dissenyadora Paola Navone i OTTO Studio s’han fet càrrec de l’interiorisme que, amb elements actuals, entra en diàleg amb l’estil centenari de la casa original i fa una reinterpretació de les estances gaudinianes des del segle XXI.

Experimentar el Gaudí més domèstic a la Casa Batlló, a 200 euros l'hora | Antoni Gaudí, arquitectura, modernisme, patrimoni arquitectònic

En aquestes espai, la Casa Batlló ofereix reservats privats i també experiències gastronòmiques. Es poden llogar estances a partir dels 200 euros l’hora.