Vehicles de fabricació pròpia, sense elements motoritzats i fets majoritàriament amb materials reciclats. Aquests són els requisits que els participants de la sisena Baixada de Carros han hagut de complir per participar-hi. Després d’estar exposats, han pujat als carretons i han baixat dues vegades pel carrer Major de Sarrià. Tot i que es tracta d’una cursa els organitzadors recalquen que  és necessari que compleixin algunes normes de seguretat, com ara que “no sobresurtin ferros del carro, que els nens duguin casc, o que els que competeixin en prova de velocitat, també portin guants i roba de màniga llarga”, segons explica Júlia Janet, membre de la Comissió de la Baixada de Carros.

El trofeu i els dos punts per la Batalla per Sarrià se’ls han endut els més ràpids i els més creatius, és a dir, aquells que han fabricat el carro més original. Per fer-ho possible, la imaginació, l’enginy i el reciclatge de materials ha estat clau: “Hem reciclat fustes, esponges, hem usat laques de grafits…”, expliquen uns participants. Altres, comenten que van “trobar un palet al costat d’uns contenidors, i vam fer un cotxe amb forma com una T”. Un grup d’infants hi han participat amb un vaixell de víkings, i expliquen que van estar “tres dies fent aquest vaixell”, i que van “necessitar fusta, corda, i una bandera”. Tots els participants, però, han rebut un diploma de reconeixement. Aquests premis i el guardó especial de la Comissió de Festes s’han entregat a la plaça de Sant Vicenç.

Des de fa quatre anys, el combat entre els Vicençs i els Rosers és l’eix de la Festa Major del barri. Els dos equips s’enfronten en un seguit de proves, com jocs de pistes o la mateixa baixada de carros, i lluiten per ser els guanyadors de la festa.