La Casa de l’Arquitectura de Barcelona, ubicada a l’antiga seu de l’editorial Gustavo Gili, ha estat escenari aquest diumenge de l’activitat familiar ‘Construir Sant Jordi’. En el marc de la Capitalitat Mundial de l’Arquitectura d’aquest 2026, s’han organitzat jocs i tallers creatius al voltant del món de la construcció.
Segons ha explicat la coordinadora de la Capital Mundial de l’Arquitectura de Barcelona, Ninoska Juan, “volíem que participessin famílies amb nens per fer construccions lliures amb caixes de cartró, papiroflèxia i estampació, tot vinculant-ho amb l’arquitectura i Sant Jordi”.

Durant tot el matí, desenes d’infants de totes les edats han participat dels tallers acompanyats de pares i mares, que no s’han volgut perdre l’experiència. “Ho trobo molt interessant per fomentar la creativitat dels més petits i perquè entrin en contacte amb el món de l’arquitectura”, ha apuntat una mare.
Parada de llibres sobre Barcelona
Al pati exterior de l’edifici s’ha instal·lat una parada de llibres de temàtica arquitectònica i disseny de Barcelona. La majoria eren publicacions pròpies o en coedició amb el segell Barcelona Llibres de l’Ajuntament, que, enguany, amb motiu de la Capitalitat, ha llençat diversos títols sobre l’arquitectura de la ciutat.

Entre aquests destaquen De la Zona Franca a la Marina. 100 anys d’habitatge social a Barcelona 1925-2025, El llegat de Nicolau Maria Rubió i Tudurí, 100 anys després i El Park Güell i els seus orígens, 1894-1926, coincidint també amb el centenari del parc projectat per Antoni Gaudí.
El recinte de Sant Pau, obert per Sant Jordi
El mateix 23 d’abril, i en el marc de la programació de la Capital Mundial, el Recinte Modernista de Sant Pau farà una jornada gratuïta de portes obertes amb activitats lúdiques i propostes de divulgació sobre la història de l’hospital i el procés de rehabilitació dels pavellons. L’horari de la visita serà de 9.30 a 18.30 h.