Bigas Luna acumulava les diferents versions dels guions de les seves pel·lícules i les deixava a la intempèrie al seu hort perquè es transformessin, i després treballar-les a l'estudi. Aquests fulls de guions servien alhora com a suport dels dibuixos que pintava en els seus viatges. Són peces que trobem en l'exposició "Més Bigas i més de Luna", i que mostren la importància de la natura en l'obra d'aquest artista transversal, que té una necessitat de crear a tothora. GLÒRIA BOSCH, comissària de "Més Bigas i més Luna" "Aquest fet de ser una persona totalment oberta a tot a la vida, als processos en què ha integrat totes les disciplines. No es pot parlar d'un Bigas Luna pintor ni d'un Bigas Luna cineasta perquè crec que són una mateixa cosa i queda demostrat aquí. Aquí el que volíem destacar era sobretot la dualitat i d'aquí ve el títol des del principi, ell sempre s'ha mogut en camps contraris." La simbologia present en les pel·lícules de Bigas Luna també es pot veure en la seva obra plàstica. És el cas dels líquids, com la llet, vinculada sobretot a l'alletament. També el sexe, la sensualitat i l'erotisme formen part tant de l'estètica cinematogràfica com pictòrica. Les noves tecnologies també interessaven molt Bigas Luna. De fet, la mostra convida l'espectador a interactuar amb els retrats i convertir-los en obres noves.

L’art era una constant en la vida de Bigas Luna. Aprofitava per crear mentre conreava l’hort, mentre passejava o viatjava i sempre anava acompanyat d’una càmara fotogràfica. L’exposició ‘Més de Bigas i més de Luna’ exposa aquest impuls creatiu de l’artista i aprofundeix en el seu procés creatiu. La presència de la natura i les noves tecnologies són claus per entendre la seva obra.

El cineasta tarragoní guardava els seus guions i els deixava a l’hort a l’intempèrie per després treballar-los a l’estudi. També li servien de suport per fer dibuixos. Eren peces de petit format fetes de forma automàtica.

La simbologia present en les pel·lícules de Bigas Luna també es pot veure en la seva obra plàstica. És el cas dels líquids, com la llet, vinculada sobretot a l’alletament. També el sexe, la sensualitat i l’erotisme formen part tant de l’estètica cinematogràfica com pictòrica. L’exposició, dividida en 4 eixos temàtics, estarà al Museu Can Framis fins el 20 de desembre.