tauleta

(ACN) El Consell de l’Audiovisual de Catalunya (CAC) ha posat en marxa una nova campanya per fer un ús responsable de les pantalles durant el confinament per l’alerta sanitària arran del coronavirus. En concret, s’emetran dos anuncis, un per fer un bon ús de les pantalles durant l’aprenentatge en línia i un altre per utilitzar amb seguretat les xarxes socials. La campanya, que és la continuació d’una primera amb quatre anuncis, es difondrà des d’aquesta setmana. La nova campanya consta de dos vídeos amb animacions i de dues falques de ràdio, que seran emesos per betevé.

Pel que fa a l’aprenentatge en línia, el president del CAC, Roger Loppacher, ha destacat que “cal planificar les tasques que requereixen l’ús de pantalles i habilitar, si és possible, un espai tranquil per dur-les a terme”. Així mateix, proposa acompanyar els infants en l’aprenentatge i aconsellar-los sobre com cercar la informació, així com no oblidar-se de fer petits descansos. El lema de l’espot és “Durant el confinament, aprofitem les eines digitals i aprenem amb les pantalles”.

En el cas de l’anunci per millorar la seguretat quan s’utilitzen les xarxes socials, els missatges són que cal desconfiar de les propostes de desconeguts i que en cap cas s’han d’enviar ni fotografies ni vídeos íntims. També que les aplicacions que s’utilitzen han de ser segures i que cal vigilar amb les dades personals. Així mateix, cal verificar sempre la publicitat amb la consulta de la font original. El lema és: “Durant el confinament, connecta’t amb seguretat”.