La televisió de Barcelona, BTV, ha estat guardonada amb el Premi Nacional de Comunicació en la categoria de mitjans de proximitat. El jurat ha reconegut la seva aposta decidida per l’oferta d’informació “de proximitat, àgil, útil i de qualitat”, i pel seu caràcter innovador.

Els membres del jurat han destacat la “informació de proximitat àgil, útil i de qualitat” que BTV fa en un “entorn demogràfic i culturalment complex com és el de la capital del país”. També han destacat que, al llarg dels seus 22 anys d’existència, la televisió de la ciutat sempre ha estat innovadora i en evolució constant. La incorporació de noves eines multimèdia o l’accés als continguts des de diferents suports també ha estat reconegut en el guardó.

Els premis reconeixen des de 1999 la tasca feta per ràdios, televisions, premsa, mitjans digitals i publicitat de tot Catalunya. La televisió de la ciutat s’emporta el màxim reconeixement en la categoria de comunicació de proximitat, una distinció que es va implantar l’any 2008.

La llista dels premiats

A banda de BTV, els Premis Nacionals de Comunicació s’han donat al periodista del diari ‘Ara’ Carles Capdevila, en la categoria de premsa; al programa infantil ‘Club Súper 3’, de Televisió de Catalunya, en la categoria de televisió; pel que fa a la ràdio, el premiat ha estat el programa ‘El matí i la mare que el va parir’, de Ràdio Flaixbac i presentat per Carles Pérez; en la categoria de mitjans d’arrel digital el premi ha anat a parar al diari Nació Digital, i el creador de les campanyes “Mediterràniament”, Oriol Villar, ha estat guardonat amb el nacional de Comunicació en l’apartat de publicitat. Finalment el jurat també ha volgut crear una menció d’honor a títol pòstum per a Leopoldo Rodés, president de l’empresa de comunicació Havas Media, mecenes i advocat i un dels impulsors de la candidatura de Barcelona 92. Rodés va morir el juliol de l’any passat en un accident de trànsit.

Els Premis Nacionals de Comunicació es lliuraran el 14 de novembre en un acte presidit per Carles Puigdemont.