L’objectiu del Record Store Day és fomentar la venda de discos i vinils a les botigues. Enguany ha augmentat el nombre d’establiments que hi participen, 60 a tot l’estat, i de títols que es publiquen aprofitant aquesta iniciativa, uns 400.

A Barcelona, botigues com Dead Moon Records, Discos Revolver i l’Apolo Store, entre d’altres, han realitzat concerts per atreure els seus clients habituals però també de nous.

“Sóc comprador habitual de CD, crec que si t’agrada la música has de pagar per ella i iniciatives com aquesta fan que la gent s’animi més a comprar àlbums”, explica en Dani, que s’ha apropat a Discos Revolver.

L’Apolo Store també celebra el Record Store Day amb música en directe d’una àmplia varietat d’estils, des de rumba a música experimental.

Segons alguns dels propietaris d’aquestes botigues de música, és positiu que es faci aquesta iniciativa per potenciar la venda de música físicament perquè ara mateix les vendes són molt fluixes per culpa de diferents factors com el preu i les descàrregues il·legals a Internet.