Dijous Gras dona el tret de sortida al Carnaval i la tradició és menjar coca de llardons, truita i, sobretot, botifarra d’ou. Per això, els mercats són un dels espais amb més activitat en aquesta jornada. Malgrat que la crisi sanitària també condiciona la celebració del Carnaval de Barcelona -que es fa en format virtual i sense rues als carrers-, les previsions del Gremi de Xarcuters i Cansaladers són optimistes: esperen vendre 600.000 botifarres d’ou.

Especialitats amb gustos innovadors

La innovació també ha arribat a aquest producte per atreure els clients més agosarats. Per això, les botifarres d’ou incorporen ingredients com carxofes, llardons, figues, ratafia o foie.

Botifarra d’ou artesana premiada en un concurs nacional

Ja siguin les botifarres més tradicionals o bé les singulars, el fet és que aquests dies la demanda es dispara a les parades dels mercats. Segons Pròsper Puig, president de la Federació Catalana de Carnissers, Cansaladers i Xarcuters, i de GremiCarn Barcelona, les vendes es multipliquen per 10.

Disfresses i ambient festiu al Ninot

Les mesures i protocols de seguretat marquen la celebració d’aquest Carnaval i obliguen a una celebració més discreta. Però això, no ha impedit que el Mercat del Ninot s’ompli de color i esperit festiu.

El Carnaval arriba al Mercat del Ninot