Imatge cedida per Clara Orozco | D'A - Festival de Cinema de Barcelona
Escolta aquesta notícia

(ACN / Redacció) El D’A Festival de Cinema de Barcelona ha entregat aquest dissabte el seu premi honorífic al cineasta hongarès Béla Tarr. L’autor d’obres com Sátántagó, Kárhozat o Werckmeister harmóniák fa uns anys que es va retirar de la producció cinematogràfica, però un cop més, ha tornat a Barcelona per retrobar-se amb el seu públic fidel.

Crida a buscar un llenguatge propi

En rebre el guardó, Tarr ha recomanat als nous cineastes que visquin noves experiències i “el cinema ja arribarà després”. Segons ha informat el festival, ha animat les noves generacions a buscar el seu propi llenguatge i ha qüestionat el paper del guió en les pel·lícules.

Convençut que és millor mostrar que explicar, Tarr ha conreat un estil particular de temps lent, rodat en blanc i negre, i amb llargs plans seqüència que poden durar minuts. Paradigmàtica és Sátántango (1994), una cinta amb 156 plans que dura més de set hores

Imatge cedida per Clara Orozco | D’A – Festival de Cinema de Barcelona

És un dels directors més singulars del cinema contemporani, i va rebre el Premi d’Honor de l’Acadèmia de Cinema Europeu. Tarr ha dirigit nou llargmetratges, dos documentals i quatre curtmetratges. Se’l considera un dels cineastes més influents i visionaris del panorama recent.

Director de culte amb públic fidel

Un director idolatrat a Barcelona, com es va poder veure a la projecció del film de culte Sátántangó, que va crear tanta expectació que se’n van exhaurir les 360 localitats i el col·loqui de després. En aquesta ocasió, oferint després de la cerimònia de lliurament del premi una masterclass sobre el procés creatiu del seu mític llargmetratge La condemna.

Comparteix a:
Imatge de l'autor/a