Els gèneres estrella són el curtmetratge, el documental social i les operes primes. Però també s'utilitza per a series de televisió i pelicules de ficció. La directora sueca Hanna Sköld defensa que és viable econòmicament. HANNA SKÖLD, directora del film Nasty Old People "El finançament no és el més complicat. La qüestió és implicar-hi l'audiència des del principi." Per a la nova pel·lícula, la Hanna s'ha finançat per canals habituals, com ara les subvencions. I paral·lelament, ha engegat una campanya de micromecenatge per obtenir diners i alhora implicar el públic. HANNA SKÖLD, directora del film Nasty Old People "Vaig fer una petició a Facebook i he rebut propostes que després he inclòs al guió." Un pas que suposa un canvi en les formes de consum i producció cultural. JAMIE KING, fundador de la plataforma de cinema VODO "Ens han fet creure que la cultura és un producte i l'hem de veure com una manera per connectar-se amb altres persones." La plataforma Vodo distribueix cinema independent a través d'Internet. Un centenar de films, tots en Creative Commons. JAMIE KING, fundador de la plataforma de cinema VODO "La immensa majoria de productes audiovisuals del món es distribueixen fora dels circuits de control. La llicència en Creative Commons és una part molt petita de tot aquest intercanvi i planteja noves maneres d'afrontar aquesta situació." La distribució majoritària es fa per internet, però el contingut també entra a les sales de cinema i a la televisió. FRANK WIERING, editor en cap de VPRO, televisió pública holandesa "Les televisions públiques tenen responsabilitat en el cinema fet amb creative commons." La televisió holandesa hi ha apostat i hi veu recorregut. FRANK WIERING, editor en cap de VPRO, televisió pública holandesa "En el futur, si tu vens programes, en vendràs el format. No en vendràs el contingut. Per tant, el contingut serà lliure." Un exemple és el programa Metropolis. La televisió holandesa és propietaria de la idea però els vídeos no tenen drets d'autor: es poden compartir i modificar.

Una història d’èxit en Creative Commons

Amb un préstec al banc de 10.000 euros. Així va començar la carrera al món del cinema la directora sueca Hanna Sköld. Es va dedicar dia i nit durant nou mesos a la seva òpera prima i, un cop acabada, la va fer córrer per Internet. Ho va fer amb una llicència Creative Commons, a través de la plataforma d’intercanvi d’arxius The Pirate Bay. L’èxit de Nasty Old People la va aclaparar: la va emetre la televisió sueca i fins i tot es va projectar en algunes sales de cinema del país escandinau.

Sköld és una mostra que fer cinema amb llicències més obertes és possible, amb algunes reserves. L’equip que va treballar en la primera pel·lícula encara no han cobrat, però Sköld espera poder-los pagar amb els diners obtinguts en la nova pel·lícula, ‘Granny’s Dancing on the Table’.