
L’Ajuntament de Barcelona i l’Amaury Sports Organisation (ASO), entitat organitzadora del Tour de France, han obert un concurs per escollir el cartell oficial de la prova ciclista del 2026, que sortirà de la nostra ciutat. Aquest dilluns s’han publicat les bases que tenen com a objectiu determinar les condicions que regiren la crida de portafolis i la selecció posterior de l’equip creatiu del cartell.
La convocatòria està adreçada a professionals del sector del disseny gràfic i de la il·lustració i s’ha articulat a través de l‘Associació de Disseny Gràfic i Comunicació Visual (ADG-FAD). L’objectiu és la creació d’un cartell icònic que valori elements de la cultura barcelonina i catalana i que serà també la imatge oficial del Tour.
Dues fases del concurs
El concurs per a l’elecció del cartell es divideix en dues fases. La primera, del 12 al 26 de maig, serà la crida de portafolis a professionals del disseny gràfic, entre els quals un jurat expert seleccionarà un total de quatre equips finalistes. La segona serà el 27 de juny, en què els quatres finalistes presentaran les seves propostes de cartell davant del jurat, que n’escollirà la guanyadora.
Segons el regidor d’Esports, David Escudé, “el jurat del concurs ho tindrà molt difícil per fer la seva tria perquè el nivell serà molt alt, ja que Barcelona és una ciutat internacionalment reconeguda pel seu disseny”.

15.000 euros pel guanyador
Els quatre equips finalistes seran remunerats amb 3.000 euros pel desenvolupament de les propostes que presentaran a la segona fase de la convocatòria davant del jurat, format per vuit persones. Els criteris de valoració seran el concepte, la direcció d’art i excel·lència formal, la funcionalitat i la innovació.
El disseny guanyador rebrà 15.000 euros de premi i es donarà a conèixer l’octubre del 2025 a París, durant la presentació oficial del Tour de France 2026.